sunnuntai 2. elokuuta 2015

Iloinen lomalainen

Eilen tasan kello kaksitoista sanoin heipat työkavereille ja suuntasin viimeinkin ensimmäiselle lomaviikolleni koko kesänä. Yleensä olen pitänyt lomat jo aikaisemmin, mutta tänä kesänä päätin pitää ne vasta elokuussa (eräästä syystä josta tulette myöhemmin kuulemaan!). Eipä ole näillä keleillä haitannut olla töissä... Toisaalta nythän on luvattu helteitä ensi viikolle. Jospa se Suomen kesä yllättäisi!


Sattuneesta syystä olen vasta nyt päässyt nauttimaan jo perinteeksi mulle muodostuvasta kesäkurpitsasadosta. Kurpitsanalkuja näyttää kuitenkin piisaavan joten määrällisesti en ehkä jää pakkaselle muihin vuosiin verrattuna. Ensimmäiset kesäkurpitsani nautin voissa paistettuna ja tuoreella rosmariinilla maustettuna. So simple, so delicious.


Seuraavan satsin paistamisessa aion kuitenkin kokeilla kookosöljyä, siitä voi tulla ihan mielenkiintoinen vivahde niihin. Leivitettyjä kesäkurpitsoita ja kesäkurpitsaveneitä viime vuosien tapaan on tietysti aivan pakko saada. Tänä vuonna ajattelin lisäksi kokeilla kesäkurpitsaa spagetin tavoin. Hyväksi koettuja reseptejä otan tietenkin ilomielin vastaan

Tämän kesän "ensimmäisiin" kuului omalta osaltani myös mansikoiden itsepoiminta. Kyllä. Aiemmin olen noutanut mansikkani torilta siis. Muutaman vuoden ajan olen tuuminut meneväni mansikkaan, mutta muistanut tämän vasta kauden mentyä ohi. Nyt olen kerännyt itse päälle 15 kiloa! Huomenna lähden metsästämään mustikoita ja kantarelleja (näitä en koskaan ole muualta kuin metsästä hakenut).



PS. Lähden lomailemaan Suomea hieman lämpöisempään paikkaan, 
joten blogi jää kesälomalle vähäksi aikaa. 
Hyvää kesän jatkoa kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun piristät päivääni kommentillasi! :)