maanantai 24. maaliskuuta 2014

Luksusta arkeen makeoverilla

Mulla on jo pari kuukautta ollut päällä täydellinen verkkari&huppari-kausi. Kouluaamuisin haluan nukkua mahdollisimman pitkään ja puoliunisena vedän päälleni helpoimmat kuteet, jotka nyt sattuvat olemaan ihanan löysät verkkarit. Itseasiassa olen tehnyt näin jokaisena aamuna olipa koulua tai ei, ja näin verkkaritkin ovat muokkautuneet haaroista trendikkäästi miltein läpinäkyviksi. Meikkaamisen kanssa on ollut samanlainen meininki: Reippaasti alle viidessä minuutissa naama ihmisen näköiseksi, parilla vedolla hiukset läpi harjan kera ja menoksi. Illalla meikit pois ja hätäisesti rasvaa kroppaan. Öhh niin mikä kuivaharjaus ja kuorintavoide...?

Ihan perusmeininkiä siis?

Perus-Noora sillä perusilmeellä...

Not really. Miten voi olla muka niin kiire kouluhommien kanssa, ettei ehdi pitää huolta itsestään? Laittaessani aamulla puhtaita treenivaatteita vaatekaappiin tuli mieleeni, että mä käytän enemmän aikaa treenivaatteiden miettimiseen ja laittamiseen kuin muuten laittautuessani (pienenä tarkennuksena: en niiden salikamojenkaan kanssa vietä paljoa aikaa, mutta täytyyhän kuteiden mätsätä kenkiin?!). Tämän vuoden puolella en ole tainnut kertaakaan käyttää farkkuja ja suurin osa vaatteista on ollut käyttämättä vaatekaapissa.

Miltein tunsin pistoksen omatunnossani... 
Mutta kun mullahan on niin kiire nyt, kyllä kroppaa ehtii hoitaa myöhemminkin...!

Lauran kanssa on tullut höpötettyä muutakin kuin treeniasiaa ja yhtenä aiheena on ollut monesti  -yllätys, yllätys- pukeutuminen ja meikkaaminen. Viime vuoden puolella Laura sanoi jo, että hänellä olisi visio millainen meikki mulle sopisi hyvin. Aihe lähti meidän kiistasta hiusvärien suhteen heh... Heitin jo silloin, että väri on ja pysyy (tällä hetkellä) violettina, mutta meikistä voidaan aina neuvotella. Tänään Lauran ehdottaessa makeoveria treenivapaan päivän aktiviteetiksi en voinut siitä kieltäytyä. Innostuin, sillä saisin hyvin pidettyä taukoa tenttikirjan lukemisesta. Pitkään käyttämättöminä olleita kuteita ja hieman pölyttyneitä korkkareita pakatessani mietin vähän aikaa: "Jos mä sittenkin peruisin ja juoksisin karkuun".

Out of comfort zone: Korkkarit jalkaan ja menoksi!

a) En ole käyttänyt korkkareita yli vuoteen, b) Korkkareilla auton ajaminen on mielenkiintoisella tavalla erikoista kun converseita olen tottunut käyttämään, c) Onko mulle kehittynyt jalkapöydänlihaksia vai rasvaa kun korkkarien vetoketju ei meinaa mennä kiltisti kiinni? Kuten arvata voitte saavuin ehkä hieman huteran näköisenä Lauran luokse... Sinne päästessäni rentouduin jotenkin kunnolla, eri tavalla kuin pitkiin aikoihin. Parhaat jumppabiisit soimaan taustalle ja Lauran puunattavaksi. Olen viimeksi ollut meikattavana kenties ennen ylioppilasjuhliani ja koska nykyään käytän vain puuteria, oli olo ihanan hemmoteltu :)

Meikki oli tässä helpoin osuus. Lauralla oli todellakin selkeä visio ja kertoili mulle koko ajan mitä oli tekemässä. Raikkaan meikin täydensi suoristetut hiukset. Peiliin katsoessani en ollut tunnistaa itseäni: Tälläisenkö minustakin voi saada aikaiseksi kun näkee näinkin "vähän" vaivaa? Tutkailin itseäni peilistä pidempään kuin yhteensä tänä vuonna olen tutkaillut.

And outfit of the day is...

Farkut ei oo niin pehmoiset kuin verkkarit. Korkkarit ei mene mun jalkaan?! Ei nää vaatteet sovi mulle ollenkaan. Kun ei näistä vaan mikään näytä hyvältä mun päällä.

Vaatetus olikin se vaikein osuus. Kiemurtelin hieman tuskissani ennen kuin Laura potkaisi mua takamukselle: "Kokeilet jokaikistä vaatetta. Piste.". Vetäessäni Lauran valitsemaa ensimmäistä paitaa päälleni ja katsoessani peiliin mua alkoikin jo hymyilyttää. Ja hymy kasvoi jokaisen vaihdetun paidan ja vaihdetun sanan jälkeen. Sopiihan nämä vaatteet mulle ihan hyvin! Korkokengilläkin pysyin pitkän tauon jälkeen pystyssä ja kävelykin onnistui hyvin. 

Tadaa...!




Yllätyin suuresti, sillä en enää muistanut millaisen leidin itsestään saa esille kun sille vaan antaa mahdollisuuden. Kaiken lisäksi yllätin itseni enkä juossut pakoon Lauran napsiessa before&after-kuvia! Makeover ei todellakaan ole over, sillä sain "kotiläksyjä" itseni hemmotteluun ja hoitamiseen liittyen. Ja niihin sisältyy törkeän korkeilla koroilla kävely jaiks...

Mutta mä lupaan yrittää toteuttaa jokaikisen niistä! ;)
Itseasiassa lähden juuri pesemään hunajanaamiota kasvoistani!
Öhh ja hieman hiuksistani...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)

Smile
Erityisen suuri kiitos Lauralle vinkeistä, makeoverista ja ihanasta illasta!
<3

6 kommenttia:

  1. Hyvän lookin ootte Lauran kanssa saanu aikaseks! :)

    VastaaPoista
  2. Vau, ootpa upea ilmestys! Kyllä nämäkin kuvat todisti sen, että joskus kannattaa vaihtaa ne kollarit farkkuihin ja conssit korkoihin! Hyvä muistutus itsellenikin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suvi! Et voi uskoakaan kuinka paljon oon hymyillyt kun tuon makeoverin tuloksista oon saanut paljon ihania kommentteja :)
      Pitäisiköhän mun haastaa sut tekemään samanlainen postaus? ;) Näyttämään että on sitä elämää salin ulkopuolellakin!

      Poista

Kiitos kun piristät päivääni kommentillasi! :)