perjantai 23. elokuuta 2013

Joko viikonloppu on taas edessä?

Huomaa, että maanantai ja tiistai oli vapaata töistä. Oon ollu tän loppuviikon aivan kujalla päivistä. Tosin se voi johtua myös siitä, että mulla alkoi juuri kahden viikon kesäloma töistä jei! Maanantai ja tiistai piti treenata sekä aamulla että illalla, mutta se muuttui kun päätin läpällä mun suosikkiosteopaatilta kysäistä aikaa hoitoon. Kuin ihmeen kaupalla maanantaille oli sattunut peruutusaika ja mä sain ensimmäistä kertaa koko kesänä raahattua itseni runnottavaksi. Eipä muuten enää ole käsi puutunut kun osteopaatti sitä venytti ja vanutti. Koko kroppa oli aika perusjumissa, paitsi niska ja kallon lihakset mille me molemmat naurettiin ettei voi olla totta :D

Eipä tarvi selitellä sitä etten tiistaiaamuna mennyt salille. Oli aikamoisen lötkö olo. Muutenkin treenimäärä on tällä viikolla jäänyt melko vähäiseksi, juuri tuon hieronnan takia sekä koulustressin (niin tosiaan koulu alkaa vasta syyskuun alussa ja mulla on stressi päällä jo nyt?!?!) ja töiden takia. Ensi viikolla saa taas tykittää kunnolla :)

Nyt kun ei ole mitään hurjia treenejä tällä viikolla niin ajattelin kertoa minkälaista ruokaa syön. Mistään überterveellisestä ja kalorittomasta ruokavaliosta ei ole kysymys!  Tykkään kokkailla ja kokeilla uusia makuja. Leipominen varsinkin on aivan ihanaa touhua, vaikka se onkin viime aikoina jäänyt vähemmälle :( Olen yrittänyt parina viime vuonna kiinnittää yhä enemmän huomiota proteiinin ja viherkasvien määrään. Siinä oon tainnut onnistua kun porukat on maininneet asiasta vähän aikaa sitten. Voipi olla että porukoiden toinenkin kommentti on totta: "Sähän syöt ihan jumalattomia annoksia!". Mutta hei kasvava lapsi tarvitsee ravintoa! Enkä mä nyt niin hirveästi syö ellei ole hyvää ruokaa ;)

Viime aikoina mun bravuuriksi on muodostunut kanafetakastike. Olen varmaan maininnutkin, että paikallisessa kahvilassa on mielestäni maailman paras kanafetapasta ja kotona olenkin yrittänyt luoda samanlaista makuelämystä. Lähellekään en tuota täydellisyyttä ole päässyt, mutta kastike on kuitenkin hyvin nopeasti hävinnyt kattilasta.




Kuten jo mainitsinkin niin vihreän määrä on lautasella lisääntynyt. Aika kausittaisesti se määrä kuitenkin vaihtelee. Esimerkiksi mulla on nyt kreikkalainen salaatti-buumi. Voisin mutustella sitä vaikka joka päivä! Töissä mulle onkin naureskeltu, että kivannäköinen toi sun salaattis kun vihannekset on niin hienosti pilkottu ja päällä on iso fetaköntsä. Aitoa kreetalaista tyyliä sanon minä! :D




Ilman aamiaista mun päivä ei lähde käyntiin ollenkaan. Mitään ei jaksa ja hermot on niin tiukilla ettei mun lähettyvillä ole turvallista oleilla. Aikaisina aamuina en välttämättä jaksa panostaa ja se voikin sitten myöhemmin päivällä näkyä... Tuorepuurosta onkin tullut kiireisien aamujen pelastus!





Herkut yritän pitää viikonlopuissa, mutta välillä tulee lipsahdettua. Tässä pieni sneak peek mun rakastamista herkuista:

Guacamolea ekstravalkosipulilla. Guacamolea syödessä tortillasipsejä
ei välillä ehdi kulua montaakaan kun kouraisen isoja kukkurallisia
tuota vihreätä herkkua yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...
Tarkkaavaiset huomaavat taustalla Dops Mud Cake keksejä ;)


 One minute mug cake. Chocolate Covered Katien blogista napattu
pikainen herkku <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun piristät päivääni kommentillasi! :)