keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Vuoden 2013 Heia

Aloitin viime vuoden ensimmäisenä päivänä (hassua puhua vuodesta 2013 näin!) käyttämään HeiaHeiaa. Innostuin siitä heti ja olenkin säännöllisesti merkannut treenejäni siihen. Aikaisemmin olin siis kirjannut treenejäni vain kalenteriin. Nyt vuoden käytön jälkeen oli ihan mielenkiintoista katsoa omia treenitilastoja.

Vuoden aikana ei oikein tule ajatelleeksi, että sitä tulee oikeasti liikuttua aika paljon. Vuona 2013 treenejä oli yhteensä 369, tunteina 287. Selkeästi ykkösenä mun tilastoissa on BodyJam eikä mikään ihme, sillä teen kyllä kaikkeni etten noista meidän iltadiskoista joutuisi olemaan poissa. Kakkosen kohdalla kohottelin kulmiani, sillä tuntuu että kuntosali olisi jäänyt aika vähiin tänä vuonna. Spinu tulee Lauran ansiosta kolmantena.  


Treenilokia katsoessa eniten ihmetyttää sairaspäivien määrä. Olen yleensä sairastellut pitkin vuotta moneen otteeseen, mutta nyt on sairaspäiviä ollut vain vuoden alussa pariin otteeseen. Whipii! Koulun vaikutuksen huomaa tuota kuvaa katsoessa: eniten on tullut treenattua kesän aikana. Vaikka tämä loogiselta kuulostaa niin mua se harmittaa ihan hirveästi. Olin luvannut itselleni ettei koulu tule vaikuttamaan mun treenaamiseen, mutta näin on näemmä päässyt käymään...


Lajien katsominen naurattaa hieman. Olen todellakin siivonnut, kävellyt ja ulkoiluttanut koiriani enemmän kuin tilastot antaa ymmärtää hah! Päätin vain aika pian Heian käytön aloittamisen jälkeen pyhittää Heian vain liikunnalle, jossa hikoilen. Meidän kahden koiran kanssa lenkkeilystä ja hikoilusta ei voi puhua samassa lauseessa, ne kun on sellaisia runopoikia jotka tykkää haistella hajuja matkan varrella välillä turhankin usein.

Koska Heiaa on vasta yksi vuosi takana, ei mulla ole tarkkoja vertailukohtia aikaisempiin treenivuosiin. Olen melko varma, että treenimäärä on kuitenkin tippunut aiempiin vuosiin verrattuna. Esimerkiksi ennen viime vuotta ei kulunut viikkoakaan ilman pumpia tai combatia. Viime vuoden tilaston mukaan molempia on harrastettu vaivaiset 15 (BodyPump) ja 11 (BodyCombat) kertaa?! Voi tätä tuskan määrää.... :( Aina ei asiat mene ihan niin kuin on suunnitellut.


Noita tilastoja tutkiessani päätin muutaman asian (voisikohan näitä sanoa vaikka uudenvuoden lupauksiksi):
1) Yritän saada treenimääriä ylös. Treeni on mulle terapiaa, jonka avussa saan stressitason laskemaan. Tästä yliopistokeväästä kun on tulossa henkisesti rankka, sillä pitäisi yrittää väkertää kandia eikä mulla ole mitään hajua aiheesta vielä!
2) Yritän tutustua uusiin lajeihin. Vaikka menisi ihan metsään eikä laji kiinnostaisikaan niin ainakin olisi yhden kokemuksen rikkaampi. Tai sitten sitä voisi saada hyvän uuden lajin treenivalikoimaan mukaan.

Minkälainen treenivuosi muilla on ollut takana? Tuliko tehtyä uudenvuoden lupauksia treeneihin vai johonkin muuhun liittyen? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun piristät päivääni kommentillasi! :)